آیا خواب طولانی مدت همه امور زندگی تان را بهم ریخته؟ نگران نباشید!

تشریح خواب طولانی مدت

خوابیدن زیاد
خواب طولانی مدت

افرادی که خواب طولانی مدت دارند به طور منظم بیشتر از سایر همسن و سالان خود می خوابند. طول خواب شبانه آن ها 10 تا 12 ساعت طول می کشد. این خواب بسیار طبیعی و با کیفیت خوب است. طول خواب طولانی مدت بسیار بیشتر از حدی است که اکثر افراد می خوابند.

شکایت اصلی افرادی که خواب طولانی مدت دارند این است که در طول روز، مدت کمی بیدار هستند. این اختلال در دوران کودکی شکل می گیرد. این یک الگوی طولانی مدت نیاز به خواب زیاد است. خواب طولانی مدت از تغییر ناگهانی در وضعیت پزشکی یا روانی نشات نمی گیرد. بلکه یک الگوی بسیار پایدار و مداوم خواب است.

بسیاری از افرادی که خواب طولانی مدت دارند به دلیل ضرورت هایی مانند کار یا مدرسه در طول هفته، باید کمتر بخوابند. آنها می توانند در طول هفته در حدود 9 ساعت خواب شبانه داشته باشند. سپس در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی قادرند با 12 تا 15 ساعت خواب، کمبود خود را جبران کنند.

خواب طولانی مدت
خواب طولانی

افرادی که خواب طولانی مدت دارند، چنانچه خواب کافی نداشته باشند، در طول روز احساس خواب آلودگی خواهند کرد. این نیاز به خوابیدن برای ساعات طولانی می تواند روابط این افراد را با خانواده و دوستان مختل سازد. شرکت در رویدادهای اجتماعی و برنامه ریزی های شغلی یا درسی برای این گونه افراد دشوار است. اما هر چه بیشتر بخوابند، در طول روز احساس آرامش و هوشیاری بیشتری خواهند داشت.

دیگران ممکن است به این گونه افراد پیشنهاد کنند تا برای بیشتر بیدار ماندن، از محرک ها استفاده کنند. اما این تنها روش تنها آنها را از داشتن خوابی کافی که واقعا نیاز دارند، محروم می سازد و منجر به بروز مشکلات بیشتری در آنها می گردد.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا