لیزر مو در بارداری| لیزر مو در شیردهی

لیزر مو در بارداری| لیزر مو در شیردهی

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

سلام به مادران مهربان 

” تصمیم دارم بچه دار شوم. آیا لیزر برای زن باردار خطرناک است؟”

” بچه شیر می دهم و درباره ی لیزر موهای زیر بغل در دوران شیردهی سوال دارم. آیا به مجاری شیری آسیب می رسد؟ و آیا لیزر زیر بغل خطرناکه برای غدد لنفاوی؟”

 لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی ممنوع یا مجاز؟


نظر پزشکان درباره ی لیزر موهای زائد بیکینی و لیزر پوست در بارداری متفاوت است. هر چند بعضی مراکز لیزر منعی برای
لیزر مو در بارداری (رادیوآنلاین لیزر) و لیزر مو در شیردهی (رادیوآنلاین لیزر) نمی بینند، هنوز هیچ مطالعه ی علمی جامعی ثابت نکرده که لیزر برای زن باردار و جنین خطر ندارد. 

عوارض لیزر مو در بارداری-لیزر موهای زائد زیر بغل در بارداری

 از نظر مرکز لیزر شریعتی برکه، به دلایل زیر، بهتر است طول موج های بلند یا کوتاه لیزر با انرژی زیاد به پوست خانم باردار برخورد نکند:

  1. در لیزر مو، گرمای لیزر به عمق زیر پوست نمی رسد و لیزرهیچ ضرری برای غدد لنفاوی ندارد؛ اما در زمان بارداری، پوست نواحی شکم، بیکینی و زیر بغل حساس می شود. احتمال بروز خارش، درد، قرمزی و تحریک و تغییر رنگدانه پوست پس از لیزر وجود دارد.
  2. الکترولیزر گالوانیک برای بدن زن باردار و جنین خطر دارد.
  3. محلول، کرم یا پماد بی حسی در لیزر ممکن است به جریان خون مادر راه یافته و بر جنین اثراتی بگذارند.
  4. در بارداری، تغییرات هورمونی سبب برهم خوردن تعادل در چرخه رشد مو می شود.  احتمال رشد مجدد موها و حتی افزایش معکوس آن ها بعد از لیزر وجود دارد.
  5. در مورد لیزر موهای زائد واژن، این ناحیه در بارداری بسیار آسیب پذیر است. توصیه می کنیم از لیزر واژن در بارداری پرهیز کنید. در بیشتر مراکز لیزر، از الکل برای ضد عفونی استفاده می شود که غیر بهداشتی ست و احتمال بروز عفونت تناسلی و انتقال بیماری از فرد به فرد وجود دارد. 


نکته: در بهترین مرکز لیزر تهران، از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد اسکلپیون مدیواستار استفاده می شود. همچنین، به جای الکل از سلفون بهداشتی یکبار مصرف بر سر هندپیس لیزر و روی پوست استفاده می شود. این کار امکان انتقال هرگونه میکروب یا بیماری پوستی از فرد به فرد را به صفر می رساند.

آیا لیزر در دوران شیردهی و بارداری مضر می باشد؟

عوارض لیزر مو در شیردهی

از نظر بهترین مرکز لیزر تهران، به دلایل زیر، بهتر است لیزر مو در شیردهی را به شش ماه تا یکسال بعد موکول کنید.

  1. بعد از زایمان و در دوران شیردهی، از شش ماه تا یکسال طول می کشد تا پوست به حالت طبیعی قبل خود برگردد. صبر کنید وضعیت پوست ثابت شود بعد لیزر کنید. 
  2. مواد بی حسی مانند لیدوکاوین و پری لوکائین ممکن است به خون مادر راه یافته، وارد مجاری شیری در پستان ها شود و در نهایت سبب واکنش های منفی در بدن کودک شود. 

مرکز لیزر برکه فیلم های زیادی درباره ی لیزر موهای زائد تولید کرده و به انواع سوالات شما درباره لیزر، پوست، مو و جوانسازی پاسخ داده است. لینک های زیر را مشاهده کنید:

پاسخ به سوالات رایج لیزر موهای زائد: لیزر موهای کرکیلیزر موهای زائد مردان

همچنین، برای اطلاعات تخفیف لیزر مو در تهران و مناسب ترین هزینه لیزر موهای زائد بدن (قیمت پایین با شات نامحدود، تخفیف واقعی اما کیفیت عالی لیزر با دستگاه برتر اسکلپیون و به دست متخصص توانمند) کلیک کنید.

تماس با مرکز تخصصی لیزر برکه در شمال تهران:

اینستاگرام برکه: berkelyzerr

وب سایت برکه: www.tehranskin.com



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا